
Med placering i Växjö söker nu Micropower en Service Director. Om du vill vara en del av Micropowers värld i ständig förändring och följa med på en spännande resa framåt, är detta tjänsten för dig.
Service Director
Globalt ansvar
Med ansvar att för koncernens räkning bygga upp, utveckla och samordna Micropowers kundåtaganden gällande service och supportfrågor. Service och Support är en relativt ny enhet inom Micropower Group, där Service Directorn får en central roll att bygga och utveckla enheten.
Ansvar & Arbetsuppgifter
Som Service Director har du en nyckelfunktion och ett strategiskt ansvar för den globala Service & Supportorganisationen inom Micropower Group, med syfte att säkerställa en förstklassig eftermarknad till våra kunder. I rollen ingår att ta det övergripande ansvaret för att implementera strategin, utveckla och bygga organisation, struktur, system, processer och arbetssätt för hur Micropower globalt på bästa sätt kan stödja sina kunder och återförsäljare.
Enheten har ansvaret att hjälpa våra kunder och återförsäljare gällande produktfrågor såsom handhavande, utbildning och avhjälpande av problem, reservdelar etc.
Då digitaliserade lösningar och bättre utnyttjande av befintliga IT system är en central del i företagets förändrings- och utvecklingsresa så blir det en viktig uppgift för Service Directorn.
Erfarenheter & Kompetens
Vi tror att rätt person har en gedigen erfarenhet av eftermarknadsansvar, inkluderat personalansvar, inom ett industriellt tillverkande företag. Du har med mycket goda resultat byggt upp och utvecklat organisation och arbetssätt inom service och support. Din gedigna erfarenhet inkluderar internationell erfarenhet och samarbeten med såväl servicepartners som kunder. Då en ökad andel av Micropowers försäljning är i form av OEM så ser vi gärna erfarenhet av att organisera en serviceorganisation där den primära servicen sköts av kundernas supportorganisation med back up från den egna organisationen.
Goda svenska och engelska kunskaper är ett krav. Drivande, kundfokuserad, rak och tydlig kommunikation, samarbetsinriktad och mycket god analytisk är ord som beskriver dig.
Erbjudande
Du får en central roll i att fortsätta arbetet med att utveckla en helt ny enhet.
Hos Micropower får du utvecklas och utveckla. Du erbjuds en central position inom en snabbväxande och välmående koncern. Du får en stor frihet att själv påverka innehållet i rollen, där dina egna insatser innebär en stor inverkan på koncernens resultat.
Ansökan
För mer information och för att skicka in din ansökan vänligen besök www.interselection.se och gå vidare till aktuella rekryteringar. Du kan även kontakta vår konsult på Interselection Kjell Eriksson, 0709-41 90 09. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Välkommen!
Sökord: Service Director, Service Manager, Eftermarknadschef, Servicepartners, Växjö, Global Service Manager, OEM, Service & Support Manager
Om Företaget
Micropower Group är en ledande utvecklare och tillverkare av industriella litiumjonbatterier och laddningssystem. Med djup intern expertis driver vi innovation och utvecklar hållbara energilösningar för att möjliggöra industrins elektrifiering.
Vi är ett internationellt företag med huvudkontor i Växjö, Sverige. Vi har ca 550 medarbetare. 2024 omsatte Micropower cirka 1,9 miljarder SEK under 2024.
Vår starka företagskultur vilar på kärnvärdena hängivenhet, uppriktighet, närvaro och ansvar, och vi strävar alltid efter excellens i allt vi gör.
På Micropower är vi djupt förankrade i våra kärnvärden närvaro och ansvar, som leder oss framåt med hängivenhet och uppriktighet. Dessa värderingar genomsyrar vår starka företagskultur och vår strävan efter excellens i allt vi gör.
Läs mer om oss på www.micropower-group.com eller följ oss på LinkedIn.